Headerbild

Klubbkläder

Webbshop för Klubbkläder för Hammarby Boule från Craft via Intersport

Nu är äntligen är vår webbshop för klubbkläder från Craft färdig hos Intersport! Kortfattat fungerar det som vilken webbshop som helst.

Om du redan har skapat ett konto på Intersport så kan du gå direkt till vår Webbshop för Klubbkläder för Hammarby Boule 💚

Se annars nedan hur du skapar ett konto på Intersport och läsa igenom hur du beställer olika produkter ur sortimentet.

Skapa ett konto hos Intersport kopplat till Hammarby Boule

1. Du börjar med att skapa ett konto hos Intersport på team.intersport.se (kan göras med mobilt Bank-ID).

2. Ditt konto hos Intersport kopplar du sedan till Hammarby Bouleförening. På detta sätt får du medlemspris och föreningen får även en kickback på 3% på allt ni som medlemmar köper hos Intersport, även produkter som inte är klubbkläder.

3. Sedan klickar du på menyval FÖRENINGAR och söker efter "Hammarby" så kommer "Hammarby Bouleförening" upp i sökresultaten. Klicka på det så kommer du till vår webbshop med klubbkläder för Hammarby Boule.

Grön Matchtröja för våra Representationslag

Matchtröjorna finns att beställa i flera olika färger - grönt, vitt, och svart. Hammarby Boule har valt att vår primära matchtröja när vi spelar i representationslagen skall vara grön. Matchtröjorna i vitt och svart kan användas i tävling i andra sammanhang. Förstärkningsplagg (jacka, väst, hoodie, långbyxor) behöver inte vara i grönt.

Klädstorlekar och provkollektioner i butik

Vad det gäller storlekar så kan ni prova plaggen hos Intersports butiker i "Skrapan" (Götgatan 78) och i "Farsta" (Farstavägen 25) där det finns provkollektioner.

Alla plagg finns inte att prova, men enligt säljaren så ska storlekarna för olika modeller vara lika så har ni t.ex Large i tröjstorlek så gäller det alla tröjmodeller från Craft och man kan därför prova en annan modell än just den ni ska beställa.

Vänligen observera att många plagg finns i separata varianter för herrar och damer så var noga så att du inte provar eller beställer fel variant.

I butikerna kan du även få hjälp med att göra beställningen och du kan där även få hjälp med att skapa ditt konto, osv.

Leverans av kläder

När du gör din beställning kan du antingen välja att få den levererad hem eller att hämta upp den i butik. Normal leveranstid ska vara 4-6 dagar, men nu under en uppstartsfas kommer den vara lite längre.

Specialbeställningar

På produkterna som ligger under kategorin ”Beställs via Team” och på vissa storlekar (t.ex 3XL) av övriga plagg står det att de för tillfället är slut i lager. Detta innebär att Intersport själva inte lagerför dessa produkter, men de finns allra oftast på lager hos Craft. Detta gäller t.ex. hoodien och piketröjan i grönt.

Dessa produkter kan inte beställas via webbshoppen utan man behöver istället beställa dem via mail till säljaren. Dessa specialbeställningar går inte heller att få levererade utan måste hämtas ut och betalas i Intersports butik i "Farsta" (Farstavägen 25).

Frågor

• Har du frågor om storlekar eller annat som gäller just din beställning kan du vända dig till vår säljare på Intersport (kontaktuppgifter finns på deras site).

• Har du generella frågor eller synpunkter t.ex. på sortimentet eller produkter så kan du kontakta Sam Ekemark, som är klubbens kontaktperson mot Intersport, så tar han upp din fråga med Intersport.

Rabaterat pris på klot från Obut och La Franc

Klubbens medlemmar har möjlighet att köpa klot från Obut och La Franc med 15% rabatt på Intersports ordinarie pris. Vår teamsäljare på Intersport (Mikael Axbom) kommer ordna en pdf med priser och information om kloten.

Tillsvidare om du vill köpa klot nu kan du gå in på Obuts hemsida för att se utbudet, eller välj en av La Francs modeller (se bilden nedan).

Maila vår teamsäljare information om önskad modell, storlek, vikt och mönster på de klot du vill köpa. Han återkommer då med pris och leveransvillkor innan ordern läggs.

Något att tänka på är att Obuts klot beställs från fabriken i Frankrike och har därför ganska längre leveranstid medan La Francs klot (som tillverkas i Thailand) lagerhålls av importören och därför kan levereras snabbare.

Vår teamsäljare på Intersport

Hammarby Boule & Sam Ekemark

Köp klubbkläder för Hammarby Boule i vår webshop hos Intersport

Om Hammarby Boule